maandag 13 februari 2012

Ex aequo voor D66 Valentijnsprijs 2012

Afgelopen week is de Valentijnscommissie weer bijeen gekomen om uit de ontvangen nominaties de winnaar van de Valentijnsprijs 2012 te kiezen.

Het was niet eenvoudig om de opvolger van Tennispark van Vliet (2010) en Daan Huisman (2011) te kiezen, en uiteindelijk kwam de commissie uit op een ex aequo.

Er gaat niet alleen een Valentijnstaart naar Peter Staal in Kethel die zijn geweldige initiatief en inspanningen beloond zag met de plaatsing aanstaande april van de Verspeekpomp, maar D66 wil de bewoners van de Oosterstraat ook graag een hart onder de riem steken. Ondanks vele tegenslagen ziet hun straat er sinds eind 2011 niet alleen weer keurig uit, ook heeft Schiedam er een pleintje met bijbehorende muurschildering bij gekregen.

D66 vertrouwt op de eigen kracht van mensen. Wij hebben grote waardering voor ondernemende Schiedammers die de eigen verantwoordelijkheid nemen voor hun leefomgeving, zelf keuzes maken en actief zijn om hun doelen te bereiken, en zonder om financiƫle steun te vragen eerst zelf aan de slag gaan.

Het is volgens D66 belangrijk dat deze mensen het respect krijgen dat ze verdienen voor het werk dat ze doen; eigenlijk worden deze mensen te weinig in het zonnetje gezet!

Fractieleden van D66 Schiedam zullen dinsdagmiddag 14 februari de Valentijnstaarten aanbieden aan Peter Staal (14.00 uur) en de straatvertegenwoordigers van de Oosterstraat (17.00 uur).

Wie naast deze genomineerden ook volgend jaar iemand of een groep personen in het zonnetje wil zetten, hoeft niet tot volgend jaar te wachten. U kunt u nominaties nu al inzenden door een email te zenden naar umit.ergin@hotmail.com